Conor.pl

Nasze kompetencje

Tworzymy dla Ciebie bezpieczne i stabilne usługi

• Stabilne systemy dedykowane
• Profesjonalne strony www
• Zarabiające sklepy www
• Skuteczne usługi SEM, SEO

Sprawdź jak wyglądają usługi zadowolonych klientów :

Zostaw kontakt

oddzwonimy / odpiszemy

Tadeusz Rudzik
Dyrektor Zarządzający

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania strony www

Właściwy dobór słów kluczowych do pozycjonowania ma fundamentalne znaczenie dla sukcesu twojej strony www. Wybrane słowa kluczowe do pozycjonowania mają wpływ na częstotliwość i jakość odwiedzin strony internetowej. Co przekłada się na sukces lub porażkę firmy.

W tym artykule dowiesz się

  • Co to jest długi ogon?
  • Rodzaje słów kluczowych.
  • Podział słów kluczowych na grupy.
  • Co to są słowa kluczowe na stronie www?
  • Jak dobrać słowa kluczowe do strony www?
  • Jak dużo dobrać słów kluczowych do strony www?
  • Dlaczego dobór słów kluczowy jest bardzo istotny?
  • Jakie narzędzia użyć, aby wybrać właściwe słowa kluczowe do pozycjonowania.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania strony www

  1. Po co są słowa kluczowe na stronie www?

  • Z jednej strony. Google rozpoznaje strony internetowe poprzez treści na niej zamieszczone. Google nie jest w stanie (na razie) rozpoznawać obrazów, grafik w sposób, w jaki byśmy chcieli.
  • Z drugiej strony. Klienci wpisują w pasek szukaj słowa kluczowe (na razie), aby przeczytać strony internetowe, które spełniają ich oczekiwania. Stąd treści na stronie www.

Działania SEO na stronie internetowej polegają na takim wyborze i doborze słów kluczowych, który spowoduje pozyskanie jak największej liczby, najbardziej wartościowych klientów, w jak najkrótszym czasie przy zaangażowaniu jak najmniejszych środków zarówno finansowych jak i osobowych. Stąd już prosta droga do słów kluczowych. Ich istotności w wyborze oraz właściwym doborze na stronie internetowej.

  1. Jak dobrać słowa kluczowe na stronę internetową?

Przygotowanie właściwych słów kluczowych na stronę internetową jest długim i czasochłonnym procesem. Proces składa się z kolejnych działań:

  • Wybierz krótkie wyrazy, słowa kluczowe, które opisują produkty, które sprzedajesz. Jeżeli masz z tym trudność, z pewnością znasz bardzo dobrze własną konkurencję. Sprawdź na stronach internetowych firm konkurencyjnych, jakich słów kluczowych używają.
  • Dodaj synonimy do każdego wybranego słowa kluczowego. Użyj fantazji, pochwal się znajomością języka polskiego. Jeżeli pracujesz w zespole wykorzystaj burzę mózgów. Stwórz chmurę słów kluczowych.
  • Wykorzystaj narzędzia do analizy popularności i konkurencyjności poszczególnych słów kluczowych. Poniżej masz listę wybranych stron www, na których możesz sprawdzić ile razy słowo kluczowe było wyszukiwane w poprzednim miesiącu.
  • Wybierz swoje słowa kluczowe. Na podstawie pozyskanych wyników. Zastanów się, aby dokonać przemyślanych, mądrych wyborów.
  • Sprawdź, jakie wyniki dzisiaj uzyskasz, gdy użyjesz wybrane przez ciebie słowa kluczowe. Sprawdź, czy Google rozumie słowa kluczowe w ten sam sposób, jak ty je rozumiesz. Zdarza się, że ze względu na wieloznaczność wyrazów Google prezentuje wyniki, na których ci nie zależy. Google prezentuje wyniki na podstawie zachowań internautów, którzy użyli słów kluczowych. W tym celu wykorzystuje sztuczną inteligencje.
  • Pamiętaj, że SEO strony internetowej to działania rozłożone w czasie, a nie jednorazowa, chwilowa aktywność. Tylko poprzez zmiany na stronie internetowej jesteś w stanie osiągnąć założone cele.
  • Przygotuj plan publikacji treści z wybranymi słowami kluczowymi. Przygotuj harmonogram publikacji tekstów, w ten sposób, aby ukazywały się one w miarę regularnie na stronie www.
  • Pamiętaj o różnicach pomiędzy stroną internetową, sklepem internetowym, blogiem. Każdy rodzaj obecności w internecie rządzi się swoimi prawami. W każdym inaczej wygląda dobór słów kluczowych.
  • Pamiętaj o procesie zakupu. Na różnym etapie procesu zakupu klienci używają różnych słów kluczowych. Zaczynając od słów kluczowych ogólnych, kończąc na słowach kluczowych wybranych produktów. Tak samo wybrane przez ciebie słowa kluczowe muszą być różne, dla różnych materiałów marketingowych. Słowa kluczowe muszą uwzględniać proces zakupu produktów przez klientów.
  1. Podział słów kluczowych na grupy

Wszystkie słowa kluczowe możemy podzielić na dwie grupy:

  • Długoterminowe słowa kluczowe. Słowa kluczowe, które są bardzo istotne dla ciebie, twojego biznesu, ale są jednocześnie bardzo konkurencyjne. W większości wypadków są to jedno lub dwu-wyrazowe słowa kluczowe. Wysokie pozycje na długoterminowe słowa kluczowe możesz nigdy nie uzyskać. Ważne jest abyś zawsze nie tracił ich z celu. Wiedział, w jakim kierunku tworzysz treści i pozycjonujesz stronę internetową. Termin słowa kluczowe długoterminowe dotyczy okresu dwóch, trzech lat.
  • Krótkoterminowe słowa kluczowe. Słowa kluczowe (przeważnie z grupy long tail), na które jesteś w stanie szybko (2 – 4 miesiące) uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki. To słowa, które charakteryzują się znacząco mniejszą popularnością. W związku, z czym uzyskanie wysokiej pozycji jest łatwiejsze. Ponieważ jest mniejsza konkurencja.
  1. Rodzaje słów kluczowych

Brandowe słowa kluczowe

Słowa kluczowe związane z marką firmy. Nazwami własnymi produktów, które oferujesz. Posiadasz unikalna nazwę, to wystarczy, aby klienci w łatwy, prosty sposób znaleźli twoją stronę www. Trudniejsza sytuacja występuje w chwili, gdy wiele, różnych firm posiada podobne nazwy (tak jak w przypadku Conor). W tym przypadku warto abyś napisał swoją historię. Historię nazwy firmy. Stwórz opowieść o firmie. Zamieść ją w folderze o nas. Może mieć ona tytuł, podobnie jak u nas Conor Warszawa. Dodatkowymi artykułami, które wzmocnią twój brand mogą być artykuły posiadające tytuły:

  • Wartości Conor
  • Kultura organizacyjna w Conor
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w Conor

W każdym z tych artykułów masz możliwość zamieścić, nazwę firmy i ją opisać. Zadbaj o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki na nazwę twojej firmy.

Ogólne słowa kluczowe

Słowa kluczowe składające się najczęściej z maksymalnie trzech wyrazów. Razem, cała fraza określa produkt, który sprzedajesz. Charakteryzuje branżę, w której działasz. Ogólne słowa kluczowe używają klienci, którzy szukają informacji o produktach, ale nie posiadają na tym etapie bardzo sprecyzowanych swoich oczekiwań. Wysoka pozycja na nazwy ogólne jest bardzo kosztowna i trudna do uzyskania. Nie przekłada się też od razu na wyniki sprzedaży. W związku z faktem, że ogólnych słów kluczowych używają klienci na bardzo wczesnym etapie szukania dostawcy produktu.

Przykłady ogólnych słów kluczowych

Słowa kluczowe regionalne

Słowa kluczowe zawierające wyrazy określające miasto, dzielnice, miejscowość, obszar geograficzny. W sytuacjach, w których firma świadczy usługi lokalnie na przykład warsztat samochodowy, fryzjer, to właśnie regionalne słowa kluczowe są istotne w ich doborze.

Przykłady regionalnych słów kluczowych

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania

Słowa kluczowe long tail

Słowa kluczowe składające się z przynajmniej trzech wyrazów. Klienci używają słów kluczowych long tail, aby znaleźć dostawcę konkretnych produktów. Słowa kluczowe long tail pozwalają bardzo precyzyjnie określić potrzeby klientów. Long tail oznacza dokładnie długi ogon. Określenie rozpowszechnił Chris Anderson. Publikując artykuł w miesięczniku Wired w październiku 2004 roku.

Przykłady słów kluczowych long tail

Słowa kluczowe pytania

To bardzo specyficzny rodzaj słów kluczowych. Klienci wpisują pytanie w wyszukiwarkę internetową. Oczekują uzyskać konkretną, rzetelną, wyczerpująca odpowiedź. Słowa kluczowe pytania są dobrym źródłem dodatkowego ruchu na stronie www. Charakteryzują się znikomą konwersją. Mają na celu budowanie marki eksperta w internecie.

Słowa kluczowe pytania to Direct Answer. Google w połowie 2016 wprowadziła udogodnienie dla internautów. W specjalny, wyróżniony sposób publikuje odpowiedzi na pytania. Są to bardzo krótkie teksty, w których klienci otrzymują rzetelną, aktualną odpowiedź na zadane pytanie.

Słowa kluczowe definicje

Podobnie jak słowa kluczowe pytania klienci szukają wyjaśnienia szukanych fraz. Słowa kluczowe definicje charakteryzują się też znikomą konwersją. Ze względu na specyfikę cześć ruchu może pochodzić od uczniów, studentów, którzy niekoniecznie muszą stanowić grupę docelową. Słowa kluczowe definicje, tak samo jak pytania mają na celu budowanie marki eksperta w internecie.

  1. Różnice pomiędzy ogólnymi słowami kluczowymi a słowami kluczowymi log tail.

Ogólne słowa kluczowe:

  • Są krótsze.
  • Klienci szukają ich zdecydowanie częściej.
  • Charakteryzują się dużą konkurencyjnością.
  • Trudniej uzyskać wysoką pozycję na te słowa.
  • Trudnie utrzymać wysoką pozycję na te słowa.
  • Używając tylko je, łatwiej utrzymać prostą strukturę strony www.
  • Wejścia na stronę www poprzez te słowa charakteryzują się dużo niższą konwersją.

Jakich słów kluczowych long tail powinieneś szukać? Takich, które:

  • Lepiej charakteryzują twój biznes i twoją ofertę.
  • Suma ich wyszukań jest większa niż liczba wyszukań ogólnych słów kluczowych.
  1. Jak dobrać słowa kluczowe do strony www?

Najprościej, to sprawdzić, jakie słowa kluczowe używa twoja konkurencja. Firmy konkurencyjne, które już działają na rynku z sukcesem.

Czynniki, które możesz wziąć pod uwagę tworząc listę słów kluczowych:

  • Lokalizacja firmy, – jeżeli firma działa lokalnie skup się na frazach, w których jest zamieszczona nazwa miasta, niekiedy dzielnicy.
  • Jakie produkty oferujesz – wykorzystaj nazwy znanych marek produktów, które sprzedajesz. W połączeniu z określeniem dzielnicy, miejscowości, w której prowadzisz biznes.
  1. Narzędzia do planowania słów kluczowych

W internecie dostępnych jest wiele darmowych serwisów, które ułatwiają dobór słów kluczowych. Wymienię kilka z nich:

  • org – na podstawie wprowadzonych słów podpowiada inne słowa kluczowe. Ubersuggest przedstawia również pozycję stron www na szukaną frazę. Nie musisz korzystać z dodatkowego narzędzia, aby sprawdzić, jakie firmy na określone słowa kluczowe są twoją konkurencją. Ubersuggest pokazuje również orientacyjną liczbę kliknięć pochodzących z słów kluczowych na określone strony www.
    Porównałem wyniki Ubersuggest, z danymi, które posiadam na własnych stronach www, i muszę przyznać, że przedstawiona liczba kliknięć na mojej stronie różni się od mich wyników o 90%!
  • com – jest stroną, która pokazuje podobne wyniki do Ubersuggest.org. MOZ.com pokazuje inne frazy podobne, do tej, którą sprawdzasz. Publikuje listę wyników wyszukań na słowa kluczowe, które sprawdzasz. Czyli otrzymasz listę stron www z artykułami, w których słowa kluczowe się znajdują.
    Lista stron, na których jest słowo kluczowe, jest bardzo cennym źródłem danych. Możesz sprawdzić od razu treść, jakość, niekiedy datę publikacji artykułów. Możesz zastanowić się czy firmy, które znajdują się na wysokich pozycjach w wynikach są twoją konkurencją.
  • Google AdWords Planer Słów Kluczowych - podpowiada inne słowa kluczowe na podstawie wprowadzonych słów. Pokazuje popularność słów kluczowych na podstawie działań internautów. Z uwagi na fakt, że Google monitoruje szczególni duży obszar internetu, posiada wiele, cennych informacji.
  • io - podpowiada inne słowa kluczowe na podstawie wprowadzonych słów. Zwraca więcej słów kluczowych. Ciekawą funkcją KeywordTool.io jest publikacja informacji o słowach kluczowych na YouTube. Szczególnie w sytuacji, w której planujesz nagrać film i tam go opublikować.
  • Wyszukiwania podobne do – na dole pierwszej strony wyników wyszukiwarki Google publikuje listę innych słów kluczowych. Słów podobnych do tych, które użyłeś szukając wyników. Lista podobnych słów kluczowych jest tworzona na podstawie informacji statystycznych innych użytkowników wyszukiwarki Google.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania

 

 

 

 

 

 

 

  1. Czynniki mające wpływ na konkurencyjność w doborze słów kluczowych

Klika czynników, które mają istotny wpływ na Dobór słów kluczowych i ich konkurencyjność.

  • Branża – tam gdzie są większe pieniądze do zarobienia dla firm, te branże są bardziej konkurencyjne. Przykłady z rynku: pożyczki gotówkowe, branża finansowa, pozycjonowanie stron internetowych.
  • Rodzaj i wielkość konkurentów, – jeżeli w branży istnieją duże firmy, trudniej uzyskać wysokie pozycje na słowa kluczowe. Łatwiej konkurować na rynku, na którym żadna firma nie posiada dominującej pozycji.
  • Możliwość realizacji usług zdalnie – w takiej sytuacji konkurujesz ze wszystkimi firmami, które świadczą określone usługi. Ale, na przykład nie pójdziesz do dentysty zdalnie. Nawet, nie pójdziesz do dentysty, który ma swoją siedzibę w dzielnicy oddalonej od ciebie o 10 km. Chyba, że kiedyś z jego usług już korzystałeś.
  • Historia – Branże, w których firmy wcześniej zaczęły aktywnie tworzyć i pozycjonować strony www są bardziej konkurencyjne. Dobry, wartościowy artykuł opublikowany wiele lat temu może posiadać bardzo istotną wartość dla wyszukiwarki i internautów.
  1. Dobór słów kluczowych do pozycjonowania strony www

Co się bardziej liczy liczba słów kluczowych, czy ich, jakość?

Przez jakość rozumiem, jakość treści, jakie posiadasz na stronie www. Zadbaj o wartościowe, dobrej, jakości teksty, które będą istotne dla klientów. Lepiej posiadać na stronie internetowej mniej różnych treści, ale o lepszej, jakości.

Pamiętaj, że strona www, oraz teksty na niej zamieszczone muszą żyć. Strona www, artykuł nie ma jednej stałej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Bardzo wiele, różnych czynników ma wpływ na pozycję artykułu w wynikach. Aby zmienić pozycję na wyższą lub utrzymać musisz zmieniać artykuły, dodawać nowe treści na stronie www. Tworzyć linki wewnętrzne. Pozyskiwać wartościowe linki zewnętrzne. W dużej mierze zakres twoich działań determinują aktywności innych firm. Warto śledzić pozycje własne oraz konkurencji na główne słowa kluczowe.

  1. Dlaczego dobór słów kluczowy jest bardzo istotny?

Odpowiedź na tak postawione pytanie może być tematem kolejnego artykułu. Krótko, i na temat. Jeżeli coś robisz i popełnisz błąd na początku. Z pewnością wynik, który otrzymasz będzie błędny. Ale również, cała twoja praca i wszystkie działania prowadzące do wyniku są obarczone błędem. W jakimś stopniu są złe. Wymagają poprawy. Niekiedy bardzo czasochłonnej.

Jeszcze trudniej jest w sytuacji, w której dobierzesz złe słowa kluczowe. Dlaczego? Ponieważ Google działa w następujący sposób. Roboty Google ‘czytają’ strony www. Zapamiętują je. Tworzą swój własny ich obraz na własnych serwerach. Klienci wpisując słowa kluczowe w wyszukiwarkę oczekują poprawnych, właściwych wyników. Google nie indeksuje w tym momencie stron internetowych. Przedstawia klientowi wyniki, już ‘zapamiętanych’ i zindeksowanych stron internetowych. Google przedstawia wyniki stron internetowych, które już zaindeksował, które ‘przeczytał’, stworzył ich kopie na swoich serwerach. To dotyczy również twojej strony www.

W sytuacji, w której ty piszesz teksty na źle wybrane słowa kluczowe. Google w swoim indeksie ‘zapamiętał’ twoją stronę internetową, z treściami napisanymi do źle dobranych słów kluczowych. Czyli Google ‘widzi’ twoją stronę internetową ze złymi tekstami. Nie w taki sposób, na którym ci zależy.

Problem polega również na tym, że taka sytuacja może trwać miesiącami. Po dokonaniu zmian na twojej stronie internetowej, przez wile, kolejnych miesięcy Google może ciągle ‘pamiętać’ twoją stronę internetową wraz ze złymi słowami kluczowymi.

Wszystko zależy od liczby tekstów na stronie internetowej, częstotliwości ich aktualizacji, konkurencyjności słów kluczowych i kilku innych czynników. Nie jest łatwo doprowadzić do skutecznego przeindeksowania strony internetowej. Przy okazji możesz stracić pozycje, na których ci zależy.

Stąd od początku, od pierwszego teksu, istotny jest właściwy dobór słów kluczowych.

  1. Jak dużo dobrać słów kluczowych do strony www?

Na tak postawione pytanie nie ma jednej, poprawnej odpowiedzi. Rozumiem, że odpowiedź ‘to zależy’ nie jest satysfakcjonująca.

Na stronie internetowej masz wiele, różnych obszarów. Dobór słów kluczowych, ich sama liczba zależy od liczby artykułów. Generalnie warto się skupić na kilku wybranych słowach kluczowych. Niż rozpraszać swoje zasoby i czas na wiele, różnych słów kluczowych. Wszystko zależy od popularności poszczególnych słów kluczowych oraz ich adekwatności do sprzedawanych produktów.

Monotematyczne, obszary, podstrony strony www.

Lista artykułów, stron, które zawierają tylko jedno słowo kluczowe.

  • O nas – monotematyczne artykuły opisujące istotne informacje o firmie.
  • Strona produktu – artykuł opisujący jeden produkt.
  • Artykuł AIDA – artykuł zawierający istotne słowa kluczowe, którego zadaniem jest zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukań. Jeden artykuł AIDA jedno słowo kluczowe. Ten artykuł jest tego przykładem. Został on napisany dla ‘dobór słów kluczowych na stronie www’.
  • Strona CTA – dedykowana strona internetowa poświęcona pozyskaniu ściśle określonego zachowania klientów.
  • Referencje – opis zastosowania produktu oferowanego na stronie www.

Artykuły wielotematyczne

Na stronie www nie ma wiele wielotematycznych podstron. Z uwagi na SEO nie opłaca się tego robić.

  • Artykuły wpierające – wartościowe artykuły, których jedynym zadaniem jest zwiększenie liczby słów kluczowych na stronie www, oraz stworzenie linków wewnętrznych do stron i artykułów monotematycznych.
  1. Co to są słowa kluczowe na stronie www?

Słowa kluczowe, to pojęcie używane w branży SEO. Zestawienie kilku wyrazów w jedną frazę, którą powszechnie i często używają klienci, aby znaleźć produkt (usługę, towar, ideę) oferowany lub promowany przez stronę www. Słowa kluczowe służą do pozyskania internautów na stronę www (sklep www, blog itp.). Odpowiedni dobór, rozmieszczenie nasycenie słów kluczowych na stronie www wraz z linkowaniem wewnętrznym i zewnętrznym, oraz zaangażowaniem klientów przyczynia się do wysokiej pozycji strony www (lub wybranego artykułu) w wynikach wyszukiwania.

  1. Dobór słów kluczowych, najważniejsze dwa punkty

  • Spójrz na słowa kluczowe oczami klientów. to dla nich tworzysz teksty. To klienci są najważniejsi. Sprawdź, czy klienci rozumieją wybrane przez ciebie słowa kluczowe, w ten sam sposób jak ty.
  • Nie wymyślaj koła. Nie twórz neologizmów. Nowych słów kluczowych (oczywiście poza marką twojej firmy). Po pierwsze poza tobą, nikt inny nie szuka takich słów kluczowych. Po drugie, z pewnością posiadasz ograniczone zasoby finansowe, aby móc efektywnie wypromować twoje nowe, tylko przez ciebie używane słowa kluczowe.

Jak zrobić dobrą stronę internetową?

Szukając odpowiedzi na tak zadane pytanie trafisz do miejsca, które czytasz. Dobór słów kluczowych. Tylko w ten sposób jesteś w stanie przekonać się czy potrafisz stworzyć dobrą, wartościową stronę internetową.

Pomyśl, zastanów się, co klienci mogą wpisywać w wyszukiwarkę, w sytuacji, w której chcą kupić produkty, które sprzedajesz. Nie jest to łatwe. Nie jest to oczywiste. Całość i odpowiedni dobór słów kluczowych do pozycjonowania musi się zmieścić w kilku słowach. Słowach, które tworzą frazę, która pozycjonujesz. Słowach, które opiszesz na stronie internetowej. Zmienisz je na historię, która zainspiruje klientów.

Usługi Conor Warszawa