Conor.pl

Nasze kompetencje

Tworzymy dla Ciebie bezpieczne i stabilne usługi

• Stabilne systemy dedykowane
• Profesjonalne strony www
• Zarabiające sklepy www
• Skuteczne usługi SEM, SEO

Sprawdź jak wyglądają usługi zadowolonych klientów :

Zostaw kontakt

oddzwonimy / odpiszemy

Tadeusz Rudzik
Dyrektor Zarządzający

Jak pisać teksty marketingowe na stronę www

Teksty marketingowe na stronę www jest proste i łatwe, jeżeli wiesz jak pisać w internecie dobre teksty. Ten artykuł pomoże ci. Jest praktycznym narzędziem, które możesz zastosować w swojej codziennej pracy.

  • Jaki to jest tekst?
  • Dla kogo piszesz?
  • Jaki cel chcesz osiągnąć poprzez publikację tekstu?

To pytania, na które musisz znaleźć odpowiedź. Zanim napiszesz pierwsze zdanie każdego tekstu.

Zanim, jednak odpowiem na powyższe pytania przekażę tobie garść informacji na temat warsztatu pisania tekstów marketingowych na stronę www. W artykule dowiesz się jak

  • Jak pozyskać źródła tekstów?
  • Jak tworzyć teksty marketingowe?
  • Jaka powinna być struktura tekstu marketingowego na stronę www?

Teksty marketingowe na stronę www

Grupa docelowa

Pisząc myśl o klientach, odbiorcach, czytelnikach. Nie pisz dla siebie. Zastanów się, kim są klienci. Z pewnością ich dobrze znasz. Wiesz, kto kupuje twoje usługi. Jakie podjął decyzje, aby wybrać właśnie ciebie. Wiesz również, dlaczego przegrałeś kilka ofert. Posiadając tą wiedzę bardzo łatwo jest ci zastanowić się, kim są twoi klienci, czytelnicy artykułów.

  • Jakie doświadczenie?
  • Jaką posiadają wiedzę?
  • Z jakimi problemami się spotykają?
  • Co stanowi dla nich największe wyzwanie?
  • Jakie czynniki decydują o wyborze usługodawcy?

Z pewnością to wszystko wiesz. Teraz wystarczy, że wykorzystasz zgromadzoną wiedzę. Stworzysz obrazy twoich klientów. Znajdziesz zdjęcia, które ich przedstawiają. Pisząc zawsze wiesz, dla kogo to robisz. Jaki efekt chcesz uzyskać poprzez teksty marketingowe, które publikujesz na stronie internetowej?

Nie wszystkie teksty muszą posiadać swojego ściśle określonego adresata. Większość z nich to teksty wspierające, których zadaniem jest właśnie wsparcie, promocja tekstów AIDA, cornerstone content na twojej stronie www.

Rodzaje tekstów marketingowych na stronie www

Na stronie internetowej masz kilka rodzajów tekstów. Każdy z nich ma trochę inne zadanie i trochę inną strukturę. Poniżej w kilku punktach znajdziesz opis głównych typów tekstów:

  • Teksty opisujące produkty –opisy produktów, które oferujesz. Artykuły typu AIDA – i CTA call to action. Ich zadaniem jest nakłonienie klienta, aby kupił od ciebie produkt, skontaktował się z tobą. Wykonał działanie, na którym ci najbardziej zależy.
  • Artykuły cornerstone content AIDA – artykuły, z frazami, na które pozycjonujesz stronę www. Nie jesteś w stanie wszystkich frazy skierować na stronę główną. Wiele, istotnych, ale mniej popularnych fraz jest skierowanych do dedykowanych artykułów.
  • Artykuły wspierające – to artykuły, których zadaniem jest zwiększenie liczby fraz na twojej stronie internetowej. Wiesz z pewnością, że napisanie jednego bardzo dobrego artykuły na frazę, którą pozycjonujesz jest niewystarczające. Potrzebujesz mieć na swojej stronie więcej artykułów, w których zawrzesz frazy istotne dla ciebie. Miejscem, gdzie możesz to zrobić są właśnie artykuły wspierające. W większości wypadków są to artykuły w kategorii blog, baza wiedzy, słownik.

Struktura tekstu marketingowego na stronie www:

Wstęp, lead tekstu na stronę www

Wstęp, chwytliwy nagłówek powinien zawierać jeden paragraf. Czyli trzy do pięciu pojedynczych, prostych zdań. Zależy od tematu, i sposobu artykułowania myśli przez ciebie. Celem wstępu jest zainteresowanie czytelnika całą treścią, ale nie tylko. Innym, istotnym z punktu widzenia pozycjonowania artykułu w wyszukiwarkach internetowych jest zamieszczenie we wstępie frazy kluczowej. Frazy kluczowej, na którą tekst jest napisany, lub frazy, którą tekst wspiera.

Pod leadem możesz zamieścić korzyści, jakie klient uzyska, gdy zapozna się z jego treścią. Możesz to zrobić w punktach, które w dalszej części artykułu wykorzystasz, jako tytuły paragrafów.

Pamiętaj też o sposobie czytania tekstów przez klientów. Tylko mała część z osób, które wejdą na twoją stronę internetową po przeczytaniu lead’u poświęci swój czas i będzie kontynuowała pobyt na twojej stronie i zacznie czytać dalej. Klienci czytają strony www jak bilbordy, stąd duża powszechność w internecie stron typu one page, stron, na których grafika ma większe znaczenie niż treść.

Główna część tekstu marketingowego na stronie www

W zależności od rodzaju tekstu, który piszesz powinien on mieść długość od 300 do ok 1000 słów. Krótsza długość dotyczy tekstów spierających, Dłuższa długość tekstów cornerstone content, głównych tekstów na stronę www, które pozycjonujesz. Oczywiście możesz napisać dłuższy tekst, ale nie musisz. Obecnie jest tendencja pisania coraz dłuższych tekstów. (Ten, który czytasz ma ponad 1500 słów.) Tekstów, które bardziej obszernie tłumaczą opisywane zagadnienie.

Sama główna treść artykułu jest podzielona na paragrafy. Paragrafy powinny zawierać od pięciu do 10 zdań. Unikaj strony biernej, dużej liczby zaimków, przymiotników.

Opracuj własny styl wyróżnienia najbardziej istotnych fragmentów treści. Wyróżnienie najbardziej istotnych tekstów wzbogaca i wyróżnia twój tekst od innych. Najczęściej stosowanym wyróżnikiem jest zastosowanie innego tła pod tekstem. Kolor i intensywność tła skoreluj z logotypem twojej firmy i kolorami używanymi na stronie internetowej.

Klient, nawet ten, który szuka dokładnie tego, co opisujesz w artykule, przeczyta tylko jego małą część. Tak pokazują wszystkie badania czasu pobytu na stronach www oraz badania eye-trackingowe. Tylko pojedyncze osoby dotrwają do końca artykułu. Stąd jego struktura, która musi odpowiadać tego typu sposobom konsumpcji treści.

Pamiętaj o zasadzie, która ułatwia indeksowanie i kategoryzowanie tekstów przez przeglądarki internetowe. Jeden tekst powinien dotyczyć jednego tematu. Zasada ta nie obowiązuje w przypadku tekstów wspierających. W tekstach wspierających możesz zawrzeć kilka, różnych tematów. Tych, które chcesz pozycjonować.

Zakończenie tekstu marketingowego

W zakończeniu tekstu zamieść krótkie podsumowanie jego treści. W wielu wypadkach zakończenie służy do umieszczenia i powtórzenia jeszcze raz frazy, na którą tekst został przygotowany.

Zakończenie służy również do zadania pytania czytelnikom. Pytania, które ma na celu zachęcenie ich do podzielenia się ich doświadczeniem. Punktem widzenia klientów. Zadanie pytania, postawienie tezy ma na celu zaangażowanie internautów.

Edytowanie tekstów

Posiadasz różne teksty na stronie internetowej. Te, które są ponadczasowe możesz i powinieneś zmieniać, edytować. Dodawać do nich nowe fragmenty. Edytowanie już opublikowanych tekstów w internecie pozytywnie wpływa na ich pozycjonowanie. Szczególnie zadbaj o edytowanie treści typu cornerstone content.

Teksty marketingowe na strony www, uwagi ogólne

Kilka ogólnych uwag na temat pisania tekstów marketingowych na strony www.

  • Wartość dla klienta. Skup się na wartości, jaką tekst daje klientom. Zastanów się, czy ty po przeczytaniu tekstu wiesz więcej? Czy tekst odpowiada na główne zagadnienia, jakie przychodzą ci do głowy? Czy tekst jest rzeczywiście pomocny?
  • Unikalność. Twórz oryginalne treści w internecie. Korzystaj ze źródeł, ale nigdy ich nie kopiuj.
  • Niedomówienia. Pozwalają pozostawić klientów spragnionych więcej. Szczególnie tych, którzy regularnie czytają twoje artykuły.
  • Brak błędów. Przed publikacją przeczytaj artykuł. Wykorzystaj narzędzia edytora tekstów i sprawdź gramatykę, stylistykę, ortografię. Przed publikacją przeczytaj tekst kolejnego dnia. Sprawdź czy nadal jest tak dobry, jak dzień wcześniej.

Grafika na stronie www

Wiem, że bardzo trudno jest dobrać ciekawą, nawiązującą do tematu tekstu marketingowego grafikę na stronę www. Jak z pewnością zauważyłeś, na naszym blogu zastosowaliśmy proste grafiki. Wybór ich podyktowany był ich prostotą, wieloznacznością oraz w jakieś mierze unikalnością. W chwili, gdy na większości stron internetowych możesz znaleźć zdjęcia, u ans znajdziesz proste piktogramy. Obrenduj grafiki, umieść na nich własne logo. Niech one również tworzą obraz twojej marki. Klienci szukający grafik, od razu na nich zobaczą twoje logo.

Źródła tekstów na stronę www

To temat na oddzielny artykuł. Najbardziej naturalnym źródłem pomysłów na tekst są twoi konkurenci. Nawet w sytuacji, w której rozpoczniesz pisanie tekstów, pomyślisz, że nie masz dużo pomysłów. Pisząc i publikując przekonasz się, że im wchodzisz głębiej w temat, o którym piszesz, tym więcej pojawi ci się tematów pobocznych, ciekawych, wartych opisania. Wystarczy, że jesteś otwarty na nowe pomysły, idee.

Tworząc treści na stronę www piszesz na różne tematy. Pamiętaj o jednej, bardzo istotnej zasadzie. Proszę, nie zapomnij o niej. Pisać możesz o wszystkim, ale pozycjonować stronę www możesz tylko na dobrze wybrane i dobrane frazy. Pracujesz sam lub w małym zespole. Nie jesteś w stanie uzyskać wysokich pozycji na wszystkie popularne frazy. Część z nich, myślę, że większość fraz musisz sobie odpuścić. Nie stać ciebie na to, aby posiadając bardzo ograniczone zasoby ludzkie i finansowe móc osiągnąć wysoką pozycję na bardzo wiele różnych, ale zbliżonych fraz.

Źródła tekstów na stronę internetową:

  • Wydarzenia branżowe.
  • Ciekawe artykuły w gazetach.
  • Strony internetowe wydawnictw.
  • Strony internetowe konkurencji.
  • Wydarzenia związane z głównymi dostawcami technologii.

Sposób pisania tekstów marketingowych

Pisanie tekstów marketingowych na stronę www to nie jest zajęcie między kolejnymi spotkaniami. Od tego, co i jak piszesz zależy w dużej mierze ilu i jakich klientów pozyskasz. Bardzo dobre teksty marketingowe, posiadające wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarki pozwalają pozyskać klientów.

  • Zaplanuj, kiedy, jaki tekst marketingowy opublikujesz. Istotna jest sekwencja w czasie. W pierwszej kolejności publikujesz tekst AIDA. W kolejnych tygodniach publikujesz teksty wspierające.
  • Pozyskaj wiedzę. Przygotuj konspekt tekstu. Co, jak chcesz opisać.
  • Przygotuj grafiki. Kup grafiki wspierające tekst. Dodaj do nich logo twojej strony www.
  • Dodatkowe materiały. Zastanów się, jakie dodatkowe materiały, które możesz zamieścić na stronie.
  • Przygotuj frazy w tekście, które zlinkujesz z innymi artykułami na twojej stornie internetowej.

Proces tworzenia tekstów marketingowych

Proces tworzenia tekstów marketingowych jest inny w sytuacji, w której masz już stronę internetową kilka miesięcy i wiesz, jakie frazy są istotne dla ciebie. Inaczej wygląda w sytuacji, w której tworzysz nową stronę internetową. Posiadasz ogólną wiedzę na temat fraz istotnych dla ciebie.

Proces tworzenia tekstów marketingowych dla strony www, która już istnieje przynajmniej sześć miesięcy.

Strony, na której jest kilka, różnych tekstów marketingowych.

  • Sprawdź wyniki Google dla Webmasterów, pozycje fraz.
  • Wybierz frazy, na które jesteś w stanie uzyskać wysoką pozycję. Frazy mniej popularne, frazy długiego ogona, frazy, na które masz już pozycję w wynikach około miejsca 15 - 20.
  • Wzmocnij tekst, który już posiadasz, dopisz kolejne paragrafy. Sprawdź czy artykuł posiada przynajmniej 1000 słów.
  • Dodaj linki wewnętrzne do tekstu.
  • Zamieści w innych artykułach wspierających linki do artykułu, który pozycjonujesz.
  • Pozyskaj linki zewnętrzne z innych serwisów i stron internetowych.
  • Zaplanuj kolejne artykuły wspierające z frazą, na którą pozycjonujesz stronę www.

Proces tworzenia tekstów marketingowych dla nowej strony www, którą właśnie założyłeś.

Posiadasz tylko informacje o bardzo popularnych frazach, które wykorzystuje twoja konkurencja. Posiadasz wyniki Google AdWords z przedziałami liczby wyszukań fraz za miniony miesiąc.

  • Wybierz frazy, które są trudne, posiadają dużą liczbę wyświetleń. Te frazy zastosuj na stronie głównej. Przygotuj odpowiednie teksty AIDA.
  • Załóż konto w Google dal Webmasterów i Google Analytics. Umieść kody na twojej stronie internetowej.
  • Wybierz frazy mniej popularne, albo tak samo popularne, ale charakteryzujące się mniejszą konkurencyjnością. Na każdą z tych fraz napisz artykuł niech każdy z nich będzie posiadał ok 500 słów. Zamieść artykuły w katalogu baza wiedzy lub blog.
  • Wybierz poszczególne wyrazy w twojej branży. Napisz ich definicje opisz, co przez nie rozumiesz. Co one oznaczają dla ciebie. Zamieść krótkie artykuły w katalogu słownik.
  • Sprawdź listę konferencji biznesowych w twojej branży. Opisz wydarzenia. Zamieść opisy wydarzeń w katalogu wydarzenia.
  • Pisz inne artykuły, o tym, co jest twoją pasją, co ciebie interesuje, w czym czujesz się ekspertem. Pisz na tematy, na które którym masz coś do powiedzenia. Za które cenią ciebie klienci, partnerzy biznesowi.
  • Poczekaj dwa, trzy miesiące. Sprawdź wyniki Google dla Webmasterów. Sprawdź pozycję twojej strony na wybrane frazy.
  • Wybierz frazy istotne dla ciebie. Frazy, na które możesz w jak najkrótszym okresie uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarkach.
  • Dokonaj korekt w tekstach marketingowych, które posiadasz na stronie internetowej. Zmień tytuły i treści artykułów. Dodaj dodatkowe paragrafy.

Formatowanie tekstów

Jest istotne z dwóch, głównych powodów.

  • Formatowanie wpływa na zaangażowanie klientów i długość ich przebywania na stronie www. Klienci czytają tekst jak bilbord. Skanują stronę www przed przeczytaniem jej. Teksty marketingowe są przygotowane w taki sposób, aby były interesujące dla klientów. Mogli łatwo i z przyjemnością zapoznać się z treścią.
  • Formatowanie wpływa na pozycję tekstu w wynikach wyszukiwania. Zastosuj tylko jeden raz H1, zastosuj wiele razy znaczniki H2, H3. Wyróżniaj paragrafy.

Podsumowanie

Teksty marketingowe na stronę www to tytuł książki, a nie krótkiego artykułu. Artykułu, w którym starałem się umieścić wszystkie najbardziej istotne elementy. Ten tekst, nie ma szans na wysoką pozycję w internecie, ponieważ nie posiada zaplecza. Również nie marketuję tej frazy.

Jak go czytasz i dotarłeś do tego miejsca, to znaczy, że wykazałeś się wyjątkową dociekliwością. Dziękuję ci, że dotarłaś lub dotarłeś do tego miejsca.

Pisanie tekstów marketingowych na stronę rządzi się swoimi prawami. Prawami, które są zupełnie inne. Inne, niż pisane artykułów do gazety, czy tekstów marketingowych, które będą drukowane. W tym artykule to tylko 2000 słów, tak naprawdę temat zasługuje na podzielenie jego na kilka artykułów. Szczególne i uważne potraktowanie. Od takich tekstów zależą przychody firmy.

Usługi Conor Warszawa