Conor.pl

Nasze kompetencje

Tworzymy dla Ciebie bezpieczne i stabilne usługi

• Stabilne systemy dedykowane
• Profesjonalne strony www
• Zarabiające sklepy www
• Skuteczne usługi SEM, SEO

Sprawdź jak wyglądają usługi zadowolonych klientów :

Zostaw kontakt

oddzwonimy / odpiszemy

Tadeusz Rudzik
Dyrektor Zarządzający

Grafika na stronie www

Chyba nie ma strony internetowej bez obrazów, zdjęci, rysunków. W zależności od motywu strony www, grafiki odgrywają większą lub mniejszą rolę. Grafika na stronie www ma na celu uatrakcyjnienie treści, przyciągnięcie uwagi, nakłonienie klienta do wykonania pożądanego przez Ciebie działania. Użytkownicy patrzą na grafiki w inny sposób. Jeżeli są one powiązane z treściami, które czytają, których szukali, są ciekawą formą zwiększenia wartości treści. Jeżeli grafika przedstawia rysunek objaśniający treść, jest pożądana i oczekiwana przez klientów. W wielu jednak wypadkach grafika jest w bardzo luźny sposób powiązana z treścią na stronie internetowej.

Grafika na stronie www może też mieć negatywny przekaz. Szczególnie w sytuacji, gdy jest źle dobrana, dominuje na stronie. Przytłacza swoim rozmiarem i przekazem. W takich sytuacjach klienci ignorują ją, mając świadomość, że nie wzbogaca ona przekazu. Grafika na stronie www ma za zadanie przełamanie monotonii czystego tekstu.

Bardzo trudno dobrać jest atrakcyjną grafikę do treści na stronie. Dobre dobranie grafiki do treści wymaga dużo pracy, aby ją znaleźć lub aby ją przygotować.

Oprócz grafiki na stronie www ważny jest również sposób prezentacji. Statyczne grafiki nie zaburzają przekazu treści. Trudniej zarządzać grafikami, które zmieniają się, a treść pozostaje taka sama. W takiej sytuacji klienci są rozpraszani grafiką, która nie wnosi nowej wartości do przekazu.

W tym punkcie należy poruszyć pytania

  • Po co tworzysz treści na stronie www?
  • Po co dodajesz grafikę do treści artykułów?
  • Jaki cel chcesz uzyskać?
  • Jaki obraz Twojej strony www w oczach klienta chcesz uzyskać?

Postaraj się udzielić sobie samemu odpowiedzi na te pytania. Bez nich będziesz błądził. Będziesz starał się wykonywać wiele, różnych działań które nie są skoordynowane. Działań, które snie są spójne. Wiedząc co chcesz uzyskać, w jakim celu, łatwiej to osiągniesz.

Grafika na stronie www

zasady jej wykorzystania

Dobrana do treści. Mająca istotny związek z treścią publikowaną na stronie www. Taka, która poprzez jej dodanie powoduje, że klienci uważają treść z grafiką, za większą wartość niż bez niej.

  • Dostosowana do charakteru strony www. Grafika, nie tylko pasuje do treści artykułu, ale również do charakteru strony.
  • Bardzo dobrej jakości. Ostra i bez dodatkowych znaków graficznych.
  • Lekka, nie obciąża transferu danych. Szczególnie w przypadku użytkowników mobilnych. Nie może mieć więcej niż 150KB.
  • Pozyskana z legalnego źródła. Nie trzeba tego komentować. zamieść źródło grafiki, w sytuacji, w której źródłem grafiki jest darmowy serwis.
  • Statyczna. Nierozpraszająca uwagi klientów. Chyba że treścią strony jest grafika.
  • Zachęcająca do zapoznania się z całością treści artykułu. Do scrollowania artykułu do samego dołu.

Grafika na stronie www, poznaj klientów

Oprócz wiedzy, co jest istotne dla Ciebie, musisz wiedzieć co jest istotne dla klientów.

  • W jakim celu przeglądają oni Twoją stronę www?
  • Co jest dla nich istotne?
  • Czego oczekują od grafiki?
  • Czego nie chcą oglądać?

Grafika na stronie www, poznaj swoją konkurencję

Poznaj wartości, które przekazują grafiki na innych stronach www. Sprawdź jak się czujesz jako ich klient, konsument grafiki. Sprawdź czy odpowiada Ci sposób ich prezentacji. Powiazania pomiędzy treściami, a grafikami.

Grafika na stronie www, kilka pytań

Poniżej znajdziesz kilka pytań. Odpowiedzi, które ułatwią Ci zarządzanie grafikami na stronie internetowej

Od czego zależy jakie zdjęcia pokazuje wyszukiwarka www?

Tworząc grafikę, wykonując zdjęcie otrzymujesz plik np. img_0001. Taka jest jego nazwa. I tak odczytuje nazwę grafiki Google. Czyli wyświetli się ona wtedy, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę img_0001. Kto tego szuka? Jak zapewne wiesz nie jesteś pierwszy. Google nie odczyta obrazu zawartego w grafice. Przynajmniej na razie. Aby wyszukiwarka znalazła grafikę musi ona mieć nazwę zgodną z treścią, której szukają klienci.

Chcąc aby to właśnie Twoja grafika była wyświetlana na początku obrazów na określone słowa kluczowe, musisz w ten sposób nazwać pliki. Poznaj preferencje klientów, aby prawidłowo dopasować nazwę pliku graficznego z treścią, którą przedstawia. Dowiedz się czego klienci szukają w internecie. Użyj dokładnie takiej nazwy dla swojej grafiki. Zmień nazwę każdego pliku graficznego z img_0001 na inną. W moim przypadku, do tego artykułu grafika ma nazwę grafika na stronie www,. Możesz również dodać dłuższy opis pliku. Zarówno WordPress jak i Joomla! pozwalają opisać plik graficzny.

Czy atrybut ALT jest konieczny?

Tak, jest konieczny. Atrybut ALT to alternatywny opis grafiki. ALT dodaje również wartość SEO Twoich tekstów. Szczególnie jest istotny w sklepach internetowych. Każdy produkt powinien posiadać opis produktu, który przedstawia. Chcąc się jeszcze bardziej wyróżnić, każda grafika powinna posiadać Twoje logo, logo Twojej strony www. W ten sposób klienci przeglądający grafiki, od razu widzą z jakiej strony internetowej one pochodzą. W sytuacji w której produkty posiadają swoje alfanumeryczne symbole, opisy również je zawierają. Są klienci, którzy wiedzą, co szukają. Szukają kodów alfanumerycznych produktów, szczególnie w sytuacji, w której są zdecydowani na zakup. Nie używaj w opisach tylko słów, które nie wyróżniają jednoznacznie produktu np. najtańsza koszulka, bluza z kapturem. Dodaj do nich cechy charakterystyczne produktu.

Jak zoptymalizować grafikę na stronie internetowej?

Czas ładowania i wyświetlania się grafik jest bardzo istotny. Im krótszy tym lepiej. Google oceniając wartość strony www bierze pod uwagę czas jej ładowania. W ten sposób sprawdza, czy strona internetowa jest przyjazna klientom. Promuje te, które są lepiej zoptymalizowane. Długość czasu wyświetlania się strony internetowej w dużej mierze zależy od wielkości plików graficznych. W większości wypadków, stanowią one 80 - 90% wagi strony. Dla sklepów internetowych zaleca się aby pojedynczy plik grafiki nie był większy niż 100 – 150 KB.

Jakie pliki graficzne umieszczać na stronie internetowej jpeg, gif czy png?

Jaka jest różnica pomiędzy tymi trzema formatami plików graficznych. Pliki jpeg posiadają przyzwoitą jakość przy ograniczonej wielkości.

Pliki gif mają gorszą jakość niż pliki jpeg. Przy porównywalnej jakości obrazu plik gif może mieć dwa razy większą wielkość. Pliki gif oferują małą paletę barw.

Pliki png oferują lepszą jakość niż jpeg i gif. Niestety kosztem dużo większej wielkości.

Grafika na stronie www, na koniec

W większości wypadków pliki jpeg są najlepszym rozwiązaniem dla sklepów internetowych.

Grafika na stronie www, podsumowanie

  • Pamiętaj, że większość klientów pragnie przeczytać tekst. Tylko bardzo mała grupa szuka grafik. Stąd użyte i wykorzystane przez Ciebie grafiki są uzupełnieniem treści, a nie na odwrót.
  • Pamiętaj o spójności. Zasadzie, że określone grafiki związane są z określonymi treściami. W ten sposób klientom będzie łatwiej korzystać ze strony www.
  • Pamiętaj, o wyszukiwarce. Klienci korzystający z wyszukiwarek wpisują treści. To poprzez nie trafiają na Twoją stronę. I tak pozostanie jeszcze przez długi czas
  • Pamiętaj o testach. Testuj zastosowane rozwiązanie. Nie zawsze szybko ładująca się strona internetowa jest najważniejszą wartością dla klientów. Równowaga pomiędzy jakością, a wielkością grafiki może być dobrą strategią.
  • Koszt strony internetowej może znacząco wzrosnąć, w sytuacji, w której potrzebujesz dużą liczbę bardzo dobrych jakości zdjęć.

Tworzenie stron internetowych to nie tylko tworzenie wartościowych tekstów. Tworzenie stron internetowych to także tworzenie atrakcyjnych grafik. Strony internetowe WordPress Warszawa, to jedna z naszych kompetencji.

Usługi Conor