Conor.pl

Nasze kompetencje

Tworzymy dla Ciebie bezpieczne i stabilne usługi

• Stabilne systemy dedykowane
• Profesjonalne strony www
• Zarabiające sklepy www
• Skuteczne usługi SEM, SEO

Sprawdź jak wyglądają usługi zadowolonych klientów :

Tadeusz Rudzik
Dyrektor Zarządzający

Po co i komu są potrzebne strony internetowe?

Obecnie chyba nie ma pomysłu na biznes, niszy, pozostawionej samej sobie. Niszy, w której, ktoś, gdzieś na świecie nie założył strony internetowej. Niszy, w której ktoś zauważył potrzebę swojej specjalizacji, założył blog lub inną stronę internetową i próbuje zarabiać na niej pieniądze. Nasuwa się proste pytanie, z tytułu tego artykułu;

po co i komu są potrzebne strony internetowe?

Skoro już wszystko jest to;

  • Po co, tworzyć nową stronę internetową.
  • Po co, wydawać na stronę internetową pieniądze?
  • Po co, współpracować z firmą tworzącą strony internetowe?

Czy zanim wykonasz pierwszy telefon, poświęcisz swój czas, zaangażujesz się w proces tworzenia strony internetowej, zadałeś sobie takie pytania? Zadałeś sobie pytanie; komu jest potrzebna moja strona internetowa?, oczywiście poza mną, czyli tobą.

Z pewnością masz nadzieję, a może nawet pewność, że;

  • Moja strona internetowa jest inna.
  • Ja zrobię lepszą stronę internetową.
  • To jest to, co chciałem całe życie robić.
  • Ja jestem w stanie na niej zarobić pieniądze.
  • Inni nie znają się na stronach internetowych.

Zastanawiasz się;

  • Czy strona internetowa może generować przychód?
  • Czy mogę zarobić pieniądze na stronie internetowej?

Na oba pytania i kilka innych odpowiedź jest. Tak.

  • Tak, można zarobić na stronie internetowej.
  • Tak, strona internetowa może generować przychód.

Wystarczy tylko chcieć ktoś powie. Tak, wystarczy tylko chcieć, ale. Z pewnością wiesz, że codziennie uruchamiane są nowe strony internetowe. W Polsce od 2017 roku tendencja jest taka, że malej liczb domen zarejestrowanych z końcówką .pl. Domen zarejestrowanych 2017 było ponad 2,6 mln. Czy to znaczy, że posiadanie domeny nic nie znaczy, nic nie daje.

Liczą się strony internetowe z treściami, które generują ruch. Poprzez ruch, czytaj klientów, generują przychody, albo coś innego, co jest istotne dla właściciela. Coś, co jest wartością większą niż ok 300 zł, jakie musisz zapłacić za domenę i hosting na rok.

Liczą się. Strony, które są zmieniane i aktualizowane poprzez dodawanie nowych tekstów. Strony, które już zaistniały w internecie, generują wartość wyższą niż koszt strony internetowej, jej utrzymania i rozwoju.

Takie teksty już gdzieś czytałeś lub słyszałeś na spotkaniach biznesowych, webinariach, konferencjach:

  • Twórz persony.
  • Pamiętaj o tytule.
  • Wyróżniaj śródtytuły.
  • Twórz unikalne treści.
  • Twórz wartościowe teksty.
  • Twórz teksty dla klientów.
  • Pamiętaj o użytkownikach.
  • Pozyskaj linki zewnętrzne.
  • Linku wewnętrznie artykuły.

Ale, czy zadałeś sobie pytanie, po co. Po co ci nowa strona internetowa? Nie ważne jest czy będzie to;

  • Sklep internetowy.
  • Strona internetowa, blog.
  • Strona internetowa, wizytówka.
  • Strona internetowa, generująca leady.
  • Strona internetowa, portal społecznościowy.

To w ogóle nie jest istotne, abyś osiągnął sukces.

Rozumiem, że masz jakiś biznesowy cel, który chcesz uzyskać poprzez stronę internetową. Wiesz, że samo stworzenie i uruchomienie strony internetowej, to dopiero początek. Zadaj sobie kolejne pytania;

  • Jak trudno ktoś inny będzie mógł skopiować twoją stronę internetową? Nie chodzi o kradzież, ale o pomysł.
  • Jak trudno będzie zrobić to, co ty chcesz zrobić twojej konkurencji? W sytuacji, w której wchodzi na już działający rynek.
  • Ile czasu zajmie twojej konkurencji, [jeżeli nie ma dzisiaj z pewnością się pojawi w przyszłości] uzyskanie takiego samego ruchu ze strony klientów? Jaki masz budżet marketingowy na pozyskanie ruchu na stronę internetową?
  • Co stanowi [w długim okresie czasu ] twoją unikalna przewagę konkurencyjną? Proszę nie mów mi, że indywidualne podejście, dostosowanie do potrzeb klientów, niższa cena, szersza oferta, możliwość zakupu produktów komplementarnych w jednym miejscu. Zadaj sobie pytanie; dla jakiej liczby klientów unikalność ma to znaczenia, na tyle istotne, aby porzucili na rzecz ciebie, dotychczasowych dostawców, których znają, u których już kupowali, których cenią za szybkość, rzetelność, którzy zbudowali już swój pozytywny wizerunek.

Co uzyskałeś po udzieleniu odpowiedzi na te wszystkie pytania? Może podzielisz się Twoimi odpowiedziami ze mną? [jak dotarłeś do tego miejsca artykułu] Z chęcią się z nimi zapoznam. Może będę w stanie coś ci podpowiedzieć.

Co chcę Tobie przekazać? Abyś, sam odpowiedział na pytanie komu są potrzebne strony internetowe?

To, że nie twórz kolejnej strony internetowej tylko po to, aby ją mieć. Aby móc pokazać na wizytówce unikalną domenę. Chciałbym, abyś ty, w wyniku przeczytania tego artykułu pomyślał;

  • Strona internetowa to pomysł na biznes
  • Strona internetowa to możliwość stworzenia produktu, który bardzo trudno skopiować.
  • Strona internetowa to możliwość dochodu pasywnego.

Wystarczy, że;

  • Pozyskasz zaufanie.
  • Zadbasz o unikalność.
  • Pozyskasz grono użytkowników.
  • Stworzysz istotną barierę wejścia.

Jak to zrobić?

Zadasz sobie takie pytanie. Nie jest to trudne. Wielu osobom się to już udało. Smutny jest fakt, że jeszcze więcej osób próbowało, ale polegli. Zabrakło im wytrwałości, ponieważ, właśnie wytrwałość, to główny problem w tym biznesie.

Strona internetowa, źródło dochodu pasywnego

  • Produkt. Znajdź niszę. Ktoś powie blog. Ja napiszę raczej zestawienie informacji, które zbierane i publikowane w długim okresie czasu stworzą istotną wartość dla klientów. Treści, które stworzą unikalny produkt. Pamiętaj o konkurencyjności produktów i pozycji dominującej firmy na rynku. Łatwiej jest ci konkurować na rynku, na którym jest 20 firm, w których największa posiada 12% udziału w rynku. Dużo trudniej na rynku, na którym jest tylko 5 firm, a największa posiada 60% udziału w nim.
  • Unikalność. Znajdź swój Unique Selling Proposition. Coś, co wyróżnia twój produkt spośród innych. W wielu wypadkach, bardzo trudno jest pokazać unikalność produktu. W takiej sytuacji skup się na sobie, na Twoich pracownikach na Twojej historii. Te elementy są na pewno niepowtarzalne i unikalne. Ale czy sprzedawalne? Czy ktoś jest w stanie to docenić i wycenić zgodnie z twoimi oczekiwaniami? Czy ktoś jest w stanie za to więcej zapłacić niż za produkt konkurencji?
  • Model biznesowy. Odkąd stała się popularna książka Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera napisana przez : Alexandera Osterwaldera, Yves Pigneura, wile firm przestało szukać unikalności, a skupiło się na tworzeniu modeli biznesowych. Sposobu prowadzenia biznesu. Ty też możesz wykorzystać tą książkę i stworzyć unikalny model biznesowy.
  • Wielkość rynku. Po wybraniu niszy sprawdź, jak dużą grupę osób stanowią ci, dla których twój produkt jest interesujący.
  • Ważność. Sprawdź istotność produktu dla klientów. Czy produkt jest z obszaru nice to have? Czy have to have it?
  • Stan obecny. Zapoznaj się z obecną konkurencją. A, jeżeli nie ma bezpośredniej konkurencji, to wyszukiwarki internetowe z pewnością na wybrane frazy publikują wyniki, linki do firm i produktów już istniejących. Zrób trwałe notatki. Tak, abyś w przyszłości mógł do nich wrócić. Sprawdź popularność, ruch, liczbę osób, które śledzą strony internetowe w mediach społecznościowych.
  • To jest bardzo istotne. Sprawdź, w jaki sposób klienci dzisiaj zaspakajają swoje potrzeby. W sytuacji, w której nie ma twojego produktu. Czy w takiej sytuacji, twój produkt, jest im potrzebny?
  • Komplementarność. Sprawdź, jakie inne produkty łączą się z twoim produktem. W jakim stopniu się łączą produkty. Co dają inne produkty twojemu, jaki inne cechy pozyskuje twój produkt w wyniku takiego połączenia? Czy, w wyniku połączenia staje się nowym produktem? Sprawdź, co daje twój produkt innym produktom?
  • Przyszłość. Przeczytaj przewidywania na przyszłość zastosowania produktu. Tworząc produkt, sprawdź, czy rynek, na którym działasz rośnie czy maleje. Z pewnością dzisiaj nie myśl o nowej, bardziej wydajnej maszynie drukarskiej. Nie rozwijaj projektu w postaci nowego małego silnika diesla dla małych samochodów. Jest tyle innych branż, że z pewnością coś znajdziesz dla siebie.
  • Czas. Wykonuj co drobne, kilkugodzinne czynności mające na celu tworzenie produktu. Działania nie muszą być unikalne od samego początku. Staną się unikalne w sytuacji, w której twoja strona internetowa stanie się unikalnym produktem, ekspertem w wybranej niszy.
  • Wiedza. Zadbaj o pozyskanie wiedzy o produkcie. Nie martw się na początku będzie dużo dziur w obszarze wiedzy o produkcie, który tworzysz. Wiedza, doświadczenie przyjdzie z czasem tworzenia produktu.
  • Finanse. Zadbaj o zabezpieczenie finansowe projektu. Pomyśl stworzeniu nowego produktu w kontekście lat, a nie miesięcy. Na ten okres lat potrzebujesz finansowanie. Z uwagi na fakt, że tworzenie i rozwój nowego produktu jest obarczony bardzo dużym ryzykiem, zrób projekt ‘on-site’. Czyli z boku twojej głównej działalności. Produkt powstanie po kilku latach, wtedy będziesz w stanie go skomercjalizować. Zaczniesz na nim zarabiać, ale przez ten cały okres musisz mieć bezpieczne jego finansowanie.
  • Partnerzy. Myśląc o stornie internetowej myślisz o swoich kompetencjach, umiejętnościach, zainteresowaniach, o tym, co możesz zrobić sam. Pomyśl szerzej, o otoczeniu. Z pewnością obok ciebie są firmy, które mogą wykonać dla ciebie usługi. Usługi, których wykonanie zajęłoby ci bardzo dużo czasu.

Czy to wszystko, aby osiągnąć sukces? Z pewnością nie, to dopiero początek. Początek Twojego nowego spokojnego życia.

Usługi Conor