Nasze kompetencje

Tworzymy dla Ciebie bezpieczne i stabilne usługi

• Stabilne systemy dedykowane
• Profesjonalne strony www
• Zarabiające sklepy www
• Skuteczne usługi SEM, SEO

Sprawdź jak wyglądają usługi zadowolonych klientów :

Zostaw kontakt

oddzwonimy / odpiszemy

Tadeusz Rudzik
Dyrektor Zarządzający

Projekt aplikacji B2B

Aplikacje B2B posiadają bardzo szerokie zastosowanie. Od prostych serwisów pozwalających wypełnić formularz po rozbudowane portale B2B. Portale, w których użytkownicy mogą w pełni zarządzać relacjami biznesowymi z wystawcą aplikacji.

Projekt aplikacji B2B cechy, możliwości:

  • Dodawać, usuwać użytkowników,
  • Zarządzać relacjami biznesowymi z użytkownikami,
  • Przydzielać użytkowników do handlowców,
  • Dodawać i zarządzać produktami,
  • Kompletować i zarządzać zamówieniami,
  • Przeglądać historię zamówień,
  • Pobierać dokumenty księgowe i magazynowe,
  • Zarządzać komunikacją z przedstawicielem handlowym,
  • Zarządzać własnymi odbiorcami,
  • Przygotowywać oferty dla klientów ostatecznych
  • Integrować z systemami ERP
  • Integrować ze stronami www.

Jest to lista najbardziej popularnych i powszechnych funkcji aplikacji B2B. Na sukces aplikacji B2B ma wpływ wiele innych czynników niż tylko poprawność jej działania oraz funkcjonalność. Poniżej w kilku punktach przedstawiam czynniki, które wpływają na sukces aplikacji B2B.

Aplikacje B2B, elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę podzieliłem na dwa obszary:

Projekt aplikacji B2B treść

  • Interface aplikacji B2B Stosuj powszechnie zaakceptowane i używane na rynku rozwiązania. Nie stosuj własnych pomysłów na interface aplikacji. Sukces aplikacji B2B leży w sposobie korzystania z niej. Pamiętaj, że użytkownicy nie czytają nawet kilkustronicowej instrukcji, opisującej sposób korzystania z aplikacji. Aplikacja B2B powinna być samoobsługowa. Układ aplikacji powinien być zgodny z popularnością poszczególnych kategorii i produktów. Popularne, często kupowane produkty, często używane widoki powinny znajdować się wyżej w strukturze menu. Układ aplikacji jest stały. Aplikacja B2B posiada jak najmniejszą liczbę układów stron www, tak, aby użytkownicy nie musieli uczyć się kolejnych widoków i ich funkcjonalności. Interface aplikacji to również responsywność i wersja mobilna, nie możesz o tym zapominać. Zapamiętaj kilka zdań ‘użytkownicy większość czasu spędzają na innych stronach www, korzystając z innych aplikacji. Są przyzwyczajeni do interface’ów z innych stron www. Nie zaskakuj ich, pozwól, aby poczuli się bezpiecznie i w znanym sobie miejscu. Nie zmuszaj do nielogicznego zachowania. Użytkownicy nie chcą się wysilać i uczyć się Twoich indywidulanych rozwiązań’.
  • Linki w aplikacji B2B Stosuj tylko użyteczne linki kierujące do miejsc w samej aplikacji. Nie używaj linków do innych stron www. Stwórz taką aplikację B2B, w której całość informacji użytkownicy znajdą w ramach menu, które przygotujesz. Używaj tylko linki zewnętrzne, w sytuacjach, w których jesteś pewny, że informacje tam zawarte nie zmienią swojej lokalizacji oraz treści. Linki rozpraszają koncentrację użytkownika. Aplikacja, powinna utrzymywać i wspierać koncentrację użytkownika na ofercie wystawcy. Każde opuszczenie aplikacji B2B przez użytkownika, to zwiększenie prawdopodobieństwa jego utraty.
  • Kolory i czcionki aplikacji B2B Zrozum funkcje aplikacji. Określenie czy na stronie będą pojawiały się grafiki produktów, czy nie. Ta cecha aplikacji B2B ma bardzo istotny wpływ na jej kolorystykę i układ. Jeżeli branża i oferowane produkty wymagają udostępnienie użytkownikom grafik produktów, layout aplikacji powinien być bardzo minimalistyczny. Tło aplikacji powinno umożliwiać dodanie każdego pliku graficznego. Pliku, który może zawierać różne tło. Najbardziej bezpiecznym i powszechnym tłem aplikacji B2B jest kolor biały. Kolory i zastosowane czcionki mają istotny wpływ na skupienie uwagi użytkowników na sedno aplikacji, którym jest w wielu wypadkach złożenie zamówienia.
  • Słowa i terminy w aplikacji B2B Używaj słów i terminów w ich powszechnym rozumieniu. Nie wymyślaj swoich, własnych nazw, których nie znają użytkownicy. Stosuj takie same nazwy, z jakimi mogli spotkać się użytkownicy korzystając z innych serwisów. Raz użyte słowa w jednym znaczeniu, stosuj tylko w tym znaczeniu w innych miejscach. Nie wprowadzaj użytkowników w błąd.

Projekt aplikacji B2B nawigacja

  • Pomoc w aplikacji B2B Aplikacja B2B posiada możliwość wyświetlania tooltip’ów nad poszczególnymi ikonami, obszarami. Tooltip’y umożliwiają nowym użytkownikom szybko pozyskać podstawowe informacje o cechach, funkcjach, jakie zawiera ikona, obszar nimi oznaczony. Aplikacja umożliwia indywidualne włączanie i wyłączanie tooltip’ów. Aplikacja posiada wiki stworzone przez wydawcę. Wiki aplikacji zawiera informacje o sposobie, w jaki użytkownicy mogą korzystać z niej. Folder FAQ udziela odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
  • Nawigacja aplikacji B2B Zaloguj, menu, wyloguj, okruszki, ikony, zapisz, wyświetl, wstecz, pop-kupy te wszystkie elementy aplikacji B2B mieszczą się w obszarze nawigacji. Nawigacja aplikacji jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na jej sukces lub porażkę. Dwoma słowami można określić nawigację aplikacji B2B:
    Prostota – rozumiana przez zdanie: ‘tak długo upraszczaj wszystko aż do momentu, w którym ujęcie kolejnego elementu zmniejszy jej funkcjonalność
    Powtarzalność – jak najmniejsza liczba unikalnych widoków, formularzy, tabel, zestawień. Nie zaskakuj użytkowników. Raz zastosowane ikony w jednym miejscu, powiel we wszystkich innych, w których ma zastosowanie.
  • Reakcje aplikacji B2B Aplikacja odpowiada na polecenia użytkownika. Informuje o swoich automatycznych działaniach. Pokazuje stan zaawansowania procesów wieloetapowych. Pozwala cofnąć wprowadzone zmiany. Informuje o błędach i brakach w polach obligatoryjnych wraz ze wskazaniem miejsc i przykładowych poprawnych wartości.
  • URL w aplikacji B2B Adresy internetowe poszczególnych produktów, widoków są stałe. Dynamiczne adresy posiadają jedynie wyniki wyszukań. Aplikacja posiada adres URL odpowiadający nazwom produktów. Stały adres URL umożliwi dzielenie się linkami. Aplikacja wyświetli, jednoznacznie adres w przeglądarce www.

Projekt aplikacji B2B administracja

  • Bezpieczeństwo aplikacji B2B Wydawca musi być pewny, że z aplikacji korzystają właściwe osoby. Użytkownicy muszą czuć się bezpiecznie i komfortowo przechowując w aplikacji kluczowe informacje. Aplikacja posiada protokół SSL. Aplikacja może posiadać podwójne zabezpieczenie w postaci kodu SMS, przypisanego adresu IP. Bezpieczeństwo aplikacji, to również zapisywanie sesji korzystania z nie. Użytkownicy, nie chcą oni tracić czas na ponowne tworzenie koszyka, zamówienia.

Na rynku możesz znaleźć bardzo dużo aplikacji B2B. Tylko część z nich spełnia wszystkie opisane elementy w pełni. Zadbaj o to, aby Twoja aplikacja była jedną z nich. Wykorzystaj zawarte w artykule wskazówki, aby firma tworząca aplikacje B2B wiedziała, czego od niej oczekujesz.