Conor.pl

Nasze kompetencje

Tworzymy dla Ciebie bezpieczne i stabilne usługi

• Stabilne systemy dedykowane
• Profesjonalne strony www
• Zarabiające sklepy www
• Skuteczne usługi SEM, SEO

Sprawdź jak wyglądają usługi zadowolonych klientów :

Zostaw kontakt

oddzwonimy / odpiszemy

Tadeusz Rudzik
Dyrektor Zarządzający

Systemy B2B, projekt

Systemy B2B posiadają bardzo szerokie zastosowanie. Od prostych serwisów pozwalających wypełnić formularz po rozbudowane portale B2B. Portale, w których użytkownicy mogą w pełni zarządzać relacjami biznesowymi z wystawcą systemu.

Systemy B2B, możliwości projektu:

  • Dodawać, usuwać użytkowników,
  • Zarządzać relacjami biznesowymi z użytkownikami,
  • Przydzielać użytkowników do handlowców,
  • Dodawać i zarządzać produktami,
  • Kompletować i zarządzać zamówieniami,
  • Przeglądać historię zamówień,
  • Pobierać dokumenty księgowe i magazynowe,
  • Zarządzać komunikacją z przedstawicielem handlowym,
  • Zarządzać własnymi odbiorcami,
  • Przygotowywać oferty dla klientów ostatecznych
  • Integrować z systemami ERP
  • Integrować ze stronami www.

Jest to lista najbardziej popularnych i powszechnych funkcji systemu B2B. Na sukces systemu B2B ma wpływ wiele innych czynników niż tylko poprawność jego działania oraz funkcjonalność. Poniżej w kilku punktach przedstawiam czynniki, które wpływają na sukces systemu B2B.

Systemy B2B, elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę podzieliłem na dwa obszary:

Systemy B2B, treść

  • Systemy B2B, interface Stosuj powszechnie zaakceptowane i używane na rynku rozwiązania. Nie stosuj własnych pomysłów na interface systemu. Sukces systemu B2B leży w sposobie korzystania z niego. Pamiętaj, że użytkownicy nie czytają nawet kilkustronicowej instrukcji, opisującej sposób korzystania z systemu. System B2B powinna być samoobsługowy. Układ systemu powinien być zgodny z popularnością poszczególnych kategorii i produktów. Popularne, często kupowane produkty, często używane widoki powinny znajdować się wyżej w strukturze menu. Układ systemu jest stały. System B2B posiada jak najmniejszą liczbę układów stron www, tak, aby użytkownicy nie musieli uczyć się kolejnych widoków i ich funkcjonalności. Interface systemu to również responsywność i wersja mobilna, nie możesz o tym zapominać. Zapamiętaj kilka zdań ‘użytkownicy większość czasu spędzają na innych stronach www, korzystając z innych systemów. Są przyzwyczajeni do interface’ów z innych stron www. Nie zaskakuj ich, pozwól, aby poczuli się bezpiecznie i w znanym sobie miejscu. Nie zmuszaj do nielogicznego zachowania. Użytkownicy nie chcą się wysilać i uczyć się indywidulanych rozwiązań systemuB2B’.
  • Systemy B2B, linki Stosuj tylko użyteczne linki kierujące do miejsc w samym systemie B2B. Nie używaj linków do innych stron www. Stwórz taki system B2B, w którym całość informacji użytkownicy znajdą w ramach menu, które przygotujesz. Używaj tylko linki zewnętrzne, w sytuacjach, w których jesteś pewny, że informacje tam zawarte nie zmienią swojej lokalizacji oraz treści. Linki rozpraszają koncentrację użytkownika. System B2B, powinien utrzymywać i wspierać koncentrację użytkownika na ofercie wystawcy. Każde opuszczenie systemu B2B przez użytkownika, to zwiększenie prawdopodobieństwa jego utraty.
  • Systemy B2B, kolory i czcionki Zrozum funkcje systemu. Określenie czy na stronie będą pojawiały się grafiki produktów, czy nie. Ta cecha systemu B2B ma bardzo istotny wpływ na jego kolorystykę i układ. Jeżeli branża i oferowane produkty wymagają udostępnienie użytkownikom grafik produktów, layout systemu powinien być bardzo minimalistyczny. Tło systemu powinno umożliwiać dodanie każdego pliku graficznego. Pliku, który może zawierać różne tło. Najbardziej bezpiecznym i powszechnym tłem systemu B2B jest kolor biały. Kolory i zastosowane czcionki mają istotny wpływ na skupienie uwagi użytkowników na sednie systemu B2B, którym jest w wielu wypadkach złożenie jak największego zamówienia.
  • Systemy B2B, słowa i terminy Używaj słów i terminów w ich powszechnym rozumieniu. Nie wymyślaj swoich, własnych nazw, których nie znają użytkownicy. Stosuj takie same nazwy, z jakimi mogli spotkać się użytkownicy korzystając z innych serwisów. Raz użyte słowa w jednym znaczeniu, stosuj tylko w tym znaczeniu w innych miejscach. Nie wprowadzaj użytkowników w błąd.

Systemy B2B, User Experience

  • Systemy B2B, pomoc, wiki, FAQ System B2B posiada możliwość wyświetlania tooltip’ów nad poszczególnymi ikonami, polami, obszarami. Tooltip’y umożliwiają nowym użytkownikom szybko pozyskać podstawowe informacje o cechach, funkcjach, jakie zawiera ikona, pole, obszar którego dotyczą. System B2B umożliwia indywidualne włączanie i wyłączanie tooltip’ów. System B2B posiada wiki stworzone przez wydawcę. Wiki systemu zawiera informacje o sposobie, w jaki użytkownicy mogą korzystać z niej. Folder FAQ udziela odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
  • Systemy B2B, nawigacja Zaloguj, menu, wyloguj, okruszki, ikony, zapisz, wyświetl, wstecz, pop-kupy te wszystkie elementy systemu B2B mieszczą się w obszarze nawigacji. Nawigacja systemu jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na jego sukces lub porażkę. Dwoma słowami można określić nawigację systemu B2B:
  • Prostota – rozumiana przez zdanie: ‘tak długo upraszczaj wszystko aż do momentu, w którym ujęcie kolejnego elementu zmniejszy jej funkcjonalność
  • Powtarzalność – jak najmniejsza liczba unikalnych widoków, formularzy, tabel, zestawień. Nie zaskakuj użytkowników. Raz zastosowane ikony w jednym miejscu, powiel we wszystkich innych, w których ma zastosowanie.
  • Systemy B2B, reakcje System odpowiada na polecenia użytkownika. Informuje o swoich automatycznych działaniach. Pokazuje stan zaawansowania procesów wieloetapowych. Pozwala cofnąć wprowadzone zmiany. Informuje o błędach i brakach w polach obligatoryjnych wraz ze wskazaniem miejsc i przykładowych poprawnych wartości.
  • Systemy B2B, URL Adresy internetowe poszczególnych produktów, widoków są stałe. Dynamiczne adresy posiadają jedynie wyniki wyszukań. System B2B posiada adres URL odpowiadający nazwom produktów. Stały adres URL umożliwia dzielenie się linkami. System B2B wyświetla, jednoznacznie adres w przeglądarce www.

Systemy B2B, administracja  

  • Systemy B2B, bezpieczeństwo Wydawca musi być pewny, że z systemu B2B korzystają właściwe osoby. Użytkownicy muszą czuć się bezpiecznie i komfortowo przechowując w systemie kluczowe informacje. System B2B posiada protokół SSL. System B2B może posiadać podwójne zabezpieczenie w postaci kodu SMS, przypisanego adresu IP. Bezpieczeństwo systemu, to również zapisywanie sesji korzystania z niego. Użytkownicy, nie chcą tracić czas na ponowne tworzenie koszyka, zamówienia.

Na rynku możesz znaleźć bardzo dużo systemów B2B. Tylko część z nich spełnia wszystkie opisane elementy w pełni. Zadbaj o to, aby Twój system B2B był jednym z nich. Wykorzystaj zawarte w artykule wskazówki, aby firma tworząca systemy B2B wiedziała, czego od niej oczekujesz.